• Home
  • Kalendář
  • Mediální trojboj (k aktuálním tématům mediální výchovy –

Mediální trojboj (k aktuálním tématům mediální výchovy – reklama, zpravodajství a digitální média)

 středa, 26. březen 2014 00:00
Popularizační Workshopy
11:00 - 11:10 Úvod, představení lektorů, zahájení semináře
11:10 - 12:10 Vývojové trendy v reklamě
12:10 - 13:10 Žádné nové zprávy pro unavené davy: teenageři a konzumace zpravodajství
13:10 - 13:45 Přestávka
13:45 - 14:45 Digitální a online média, sociální sítě a digitální dovednosti ve výuce a učitelské praxi
14:45 - 15:00 Ukončení semináře, rozdání certifikátů, diskuse

Účastníci semináře se mohou těšit na praktické informace o třech aktuálních tématech mediální výchovy – reklamě, zpravodajství a digitálních médiích.

I. Vývojové trendy v reklamě
Prezentace bude věnována vývojovým trendům v reklamě od 80. let 20. století do současnosti, a to především změnám v trendech obsahového a formálního zaměření reklamních sdělení.

Lektorka:

 

PhDr. Helena Pavličíková, CSc.

 image007 Autorka působí na Katedře společenských věd PF JU, přednáší filozofickou propedeutiku a dějiny české filozofie, zabývá se také didaktickými aspekty mediální výchovy.

II. Žádné nové zprávy pro unavené davy: teenageři a konzumace zpravodajství
Prezentace seznámí posluchače s nejnovějšími výzkumy zabývajícími se užíváním zpravodajských médií a konzumací zpravodajských obsahů ze strany teenagerů. Pokusí se objasnit, nakolik "zájem o zprávy" souvisí s rozvíjející se občanskou a politickou angažovaností mladistvých. Pozornost bude rovněž věnována konceptu zpravodajské gramotnosti (news literacy/news media literacy) a jejího rozvíjení na základních a středních školách.
Prezentace by mohla být přínosem pro všechny, kdo chtějí lépe pochopit proměňující se svět dnešních teenagerů a roli, jakou v něm hrají prostředky mediální komunikace.

Lektor:

 

Mgr. Marek Šebeš, Ph.D.

image009  Absolvoval filozofii, mediální studia a žurnalistiku a sociologii na Masarykově univerzitě v Brně. Působí jako odborný asistent na Katedře společenských věd Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Zabývá se problematikou mediální výchovy, teorií a dějinami masových médií, společenskou rolí audiovizuálních a síťových médií a sociologií času. V letech 2005–2009 pracoval jako dramaturg dokumentárních filmů České televize.

III. Digitální a online média, sociální sítě a digitální dovednosti ve výuce a učitelské praxi
Cílem prezentace je představit vybrané dovednosti, které jsou nutné pro efektivní a smysluplné využívání digitálních médií ve výuce. Důraz bude kladen na představení vybraných online kreativních nástrojů, které lze zdarma využít ve výuce.
Jednou z klíčových znalostí potřebných pro úspěšné využívání digitálních a online médií je obeznámenost s možnostmi, které nám digitální technologie přinášejí.
Prezentace posluchačům představí vybrané možnosti digitálních médií (zejména ty vycházející z jejich hypermediální povahy a interaktivity) a představí některé volně dostupné nástroje, které umožňují těchto možností využívat.

Lektor:

 

Mgr. Michal Šimůnek, Ph.D.

image011  Michal Šimůnek působí od roku 2004 na Katedře společenských věd PF JU, kde vyučuje sociologii, antropologii a předměty z oblasti mediální výchovy, sémiotiky a vizuální sociologie. Dlouhodobě zaměřuje svoji pozornost na technické obrazy a hypermédia, věnuje se zejména možnostem a limitům jejich využití ve výuce a empirickém výzkumu.