Jak se stát tvořivým učitelem?

 pondělí, 17. únor 2014 00:00
Roadshow

Program:

8:50–8:55

ÚVOD

8:55–9:10

Evoluce učitele

9:10–9:20

Kresba obrázku – studenti v roli učitele

9:20–9:30

Nahrazování diakritických znamének (problémová metoda) – studenti v roli učitele

9:30–9:35

Diskuse (nejen) na téma „ideální učitel“, zhodnocení Roadshow

Podstatou RoadShow je zábavným a interaktivním způsobem předvést výsledky vědy a výzkumu, studenti zakusí vědu všemi svými smysly. Nejde o klasickou přednášku, důležitou úlohu hraje zapojení studentů do aktivit RoadShow.

Studenti Vaší školy si na vlastní kůži vyzkouší učitelské povolání, a to zábavnou formou. Budou ostatním vysvětlovat, jak mají malovat obrázek, který ostatní studenti nevidí, s cílem poskytnutí co nejpřesnějších pokynů. Taktéž budou mít možnost vysvětlit ostatním své pojetí způsobu nahrazení diakritických znamének novým, originálním způsobem. Součástí programu je hra „Evoluce učitele“, v jejímž průběhu si studenti uvědomí odlišná pojetí učitelského povolání v průběhu věků. V závěru Roadshow proběhne diskuze (nejen) na téma „Jak si představuji ideálního učitele?“.

Lektoři:

Mgr. Luboš Krninský

image006

Po absolvování gymnázia jsem vystudoval učitelství předmětů český jazyk a občanská výchova pro 2. st. ZŠ na PF JU v Českých Budějovicích. Protože jsem po ukončení studia nenašel místo učitele, strávil jsem rok v obchodní firmě. Poté jsem čtyři roky působil jako učitel na 2. st. ZŠ v Českém Krumlově. Vyučoval jsem český jazyk, dějepis, občanskou a rodinnou výchovu, seminář společenskovědních předmětů. Tři roky jsem také působil jako školní metodik prevence. I z toho důvodu (ale bylo jich podstatně více) jsem se rozhodl studovat arteterapii na PF JU (studium jsem absolvoval na začátku roku 2012). V současnosti vyučuji čtvrtým rokem na katedře pedagogiky a psychologie PF JU. Odborně se zaměřuji na obecnou didaktiku, pedagogickou komunikaci a problematiku učitelské profese (mimo jiné na pracovní zátěž, které jsou učitelé vystaveni). Ve svém doktorském studiu se věnuji vztahu osobnosti učitele a jeho pedagogického působení.

 

PhDr. Iva Žlábková, Ph.D.

image008

Iva Žlábková absolvovala bakalářské studium učitelství chemie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze, dále magisterské a doktorské studium v oboru Pedagogika na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Pracovala jako učitelka občanské nauky a psychologie na střední odborné škole, kontrolorka v chemické laboratoři a odborná asistentka na Teologické fakultě a následně na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Odborně se zaměřuje na didaktiku, pedagogiku volného času a pedagogickou komunikaci. Ve svých výzkumech řeší problematiku úspěšnosti ve škole a ve volnočasových aktivitách.