Jak se stát tvořivým učitelem?

 pondělí, 17. únor 2014 00:00
Roadshow

Program:

14:15 - 14:20 ÚVOD
14:20 - 14:35 Evoluce učitele
14:35 - 15:10 Kresba obrázku – studenti v roli učitele
15:10 - 15:20 PŘESTÁVKA
15:20 - 15:35 Nahrazování diakritických znamének (problémová metoda) – studenti v roli učitele
15:35 - 15:45 Diskuse (nejen) na téma „ideální učitel", zhodnocení Roadshow

Podstatou RoadShow je zábavným a interaktivním způsobem předvést výsledky vědy a výzkumu, studenti zakusí vědu všemi svými smysly. Nejde o klasickou přednášku, důležitou úlohu hraje zapojení studentů do aktivit RoadShow.
Studenti Vaší školy si na vlastní kůži vyzkouší učitelské povolání, a to zábavnou formou. Budou ostatním vysvětlovat, jak mají malovat obrázek, který ostatní studenti nevidí, s cílem poskytnutí co nejpřesnějších pokynů. Taktéž budou mít možnost vysvětlit ostatním své pojetí způsobu nahrazení diakritických znamének novým, originálním způsobem. Součástí programu je hra „Evoluce učitele", v jejímž průběhu si studenti uvědomí odlišná pojetí učitelského povolání v průběhu věků. V závěru Roadshow proběhne diskuze (nejen) na téma „Jak si představuji ideálního učitele?".

Lektoři:

  Mgr. Luboš Krninský
image006 Po absolvování gymnázia jsem vystudoval učitelství předmětů český jazyk a
občanská výchova pro 2. st. ZŠ na PF JU v Českých Budějovicích. Protože jsem
po ukončení studia nenašel místo učitele, strávil jsem rok v obchodní firmě.
Poté jsem čtyři roky působil jako učitel na 2. st. ZŠ v Českém Krumlově.
Vyučoval jsem český jazyk, dějepis, občanskou a rodinnou výchovu, seminář
společenskovědních předmětů. Tři roky jsem také působil jako školní metodik
prevence. I z toho důvodu (ale bylo jich podstatně více) jsem se rozhodl
studovat arteterapii na PF JU (studium jsem absolvoval na začátku roku
2012). V současnosti vyučuji čtvrtým rokem na katedře pedagogiky a
psychologie PF JU. Odborně se zaměřuji na obecnou didaktiku, pedagogickou
komunikaci a problematiku učitelské profese (mimo jiné na pracovní zátěž,
které jsou učitelé vystaveni). Ve svém doktorském studiu se věnuji vztahu
osobnosti učitele a jeho pedagogického působení.
  PhDr. Iva Žlábková, Ph.D.
image008 Iva Žlábková absolvovala bakalářské studium učitelství chemie na
Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze, dále magisterské a
doktorské studium v oboru Pedagogika na Filozofické fakultě Univerzity
Karlovy v Praze. Pracovala jako učitelka občanské nauky a psychologie na
střední odborné škole, kontrolorka v chemické laboratoři a odborná
asistentka na Teologické fakultě a následně na Pedagogické fakultě Jihočeské
univerzity v Českých Budějovicích. Odborně se zaměřuje na didaktiku,
pedagogiku volného času a pedagogickou komunikaci. Ve svých výzkumech
řeší problematiku úspěšnosti ve škole a ve volnočasových aktivitách.