Nahrazování diakritických znamének (problémová metoda) – studenti v roli učitele
10:15–10:35
Diskuse (nejen) na téma „ideální učitel“, zhodnocení Roadshow
Podstatou RoadShow je zábavným a interaktivním způsobem předvést výsledky vědy a výzkumu, studenti zakusí vědu všemi svými smysly. Nejde o klasickou přednášku, důležitou úlohu hraje zapojení studentů do aktivit RoadShow.
Studenti Vaší školy si na vlastní kůži vyzkouší učitelské povolání, a to zábavnou formou. Budou ostatním vysvětlovat, jak mají malovat obrázek, který ostatní studenti nevidí, s cílem poskytnutí co nejpřesnějších pokynů. Taktéž budou mít možnost vysvětlit ostatním své pojetí způsobu nahrazení diakritických znamének novým, originálním způsobem. Součástí programu je hra „Evoluce učitele“, v jejímž průběhu si studenti uvědomí odlišná pojetí učitelského povolání v průběhu věků. V závěru Roadshow proběhne diskuze (nejen) na téma „Jak si představuji ideálního učitele?“.
Lektoři:
Mgr. Luboš Krninský
Po absolvování gymnázia jsem vystudoval učitelství předmětů český jazyk a občanská výchova pro 2. st. ZŠ na PF JU v Českých Budějovicích. Protože jsem po ukončení studia nenašel místo učitele, strávil jsem rok v obchodní firmě. Poté jsem čtyři roky působil jako učitel na 2. st. ZŠ v Českém Krumlově. Vyučoval jsem český jazyk, dějepis, občanskou a rodinnou výchovu, seminář společenskovědních předmětů. Tři roky jsem také působil jako školní metodik prevence. I z toho důvodu (ale bylo jich podstatně více) jsem se rozhodl studovat arteterapii na PF JU (studium jsem absolvoval na začátku roku 2012). V současnosti vyučuji čtvrtým rokem na katedře pedagogiky a psychologie PF JU. Odborně se zaměřuji na obecnou didaktiku, pedagogickou komunikaci a problematiku učitelské profese (mimo jiné na pracovní zátěž, které jsou učitelé vystaveni). Ve svém doktorském studiu se věnuji vztahu osobnosti učitele a jeho pedagogického působení.
PhDr. Iva Žlábková, Ph.D.
Po absolvování gymnázia jsem vystudoval učitelství předmětů český jazyk a občanská výchova pro 2. st. ZŠ na PF JU v Českých Budějovicích. Protože jsem po ukončení studia nenašel místo učitele, strávil jsem rok v obchodní firmě. Poté jsem čtyři roky působil jako učitel na 2. st. ZŠ v Českém Krumlově. Vyučoval jsem český jazyk, dějepis, občanskou a rodinnou výchovu, seminář společenskovědních předmětů. Tři roky jsem také působil jako školní metodik prevence. I z toho důvodu (ale bylo jich podstatně více) jsem se rozhodl studovat arteterapii na PF JU (studium jsem absolvoval na začátku roku 2012). V současnosti vyučuji čtvrtým rokem na katedře pedagogiky a psychologie PF JU. Odborně se zaměřuji na obecnou didaktiku, pedagogickou komunikaci a problematiku učitelské profese (mimo jiné na pracovní zátěž, které jsou učitelé vystaveni). Ve svém doktorském studiu se věnuji vztahu osobnosti učitele a jeho pedagogického působení.
Iva Žlábková absolvovala bakalářské studium učitelství chemie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze, dále magisterské a doktorské studium v oboru Pedagogika na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Pracovala jako učitelka občanské nauky a psychologie na střední odborné škole, kontrolorka v chemické laboratoři a odborná asistentka na Teologické fakultě a následně na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Odborně se zaměřuje na didaktiku, pedagogiku volného času a pedagogickou komunikaci. Ve svých výzkumech řeší problematiku úspěšnosti ve škole a ve volnočasových aktivitách.