Jak se stát tvořivým učitelem?

 pátek, 6. prosinec 2013 00:00
Roadshow

Program:

12:15 - 12:20 ÚVOD
12:20 - 12:40 Evoluce učitele
12:40 - 13:00 Kresba obrázku – studenti v roli učitele
13:00 - 13:10 PŘESTÁVKA
13:10 - 13:40 Nahrazování diakritických znamének (problémová metoda) – studenti v roli učitele
13:40 - 13:50 Diskuse (nejen) na téma „ideální učitel", zhodnocení Roadshow

Lektoři:

  Mgr. Luboš Krninský
image006 Po absolvování gymnázia jsem vystudoval učitelství předmětů český jazyk a občanská výchova pro 2. st. ZŠ na PF JU v Českých Budějovicích. Protože jsem po ukončení studia nenašel místo učitele, strávil jsem rok v obchodní firmě. Poté jsem čtyři roky působil jako učitel na 2. st. ZŠ v Českém Krumlově. Vyučoval jsem český jazyk, dějepis, občanskou a rodinnou výchovu, seminář společenskovědních předmětů. Tři roky jsem také působil jako školní metodik prevence. I z toho důvodu (ale bylo jich podstatně více) jsem se rozhodl studovat arteterapii na PF JU (studium jsem absolvoval na začátku roku 2012). V současnosti vyučuji čtvrtým rokem na katedře pedagogiky a psychologie PF JU. Odborně se zaměřuji na obecnou didaktiku, pedagogickou komunikaci a problematiku učitelské profese (mimo jiné na pracovní zátěž, které jsou učitelé vystaveni). Ve svém doktorském studiu se věnuji vztahu osobnosti učitele a jeho pedagogického působení.
  PhDr. Iva Žlábková, Ph.D.
image008 Iva Žlábková absolvovala bakalářské studium učitelství chemie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze, dále magisterské a doktorské studium v oboru Pedagogika na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Pracovala jako učitelka občanské nauky a psychologie na střední odborné škole, kontrolorka v chemické laboratoři a odborná asistentka na Teologické fakultě a následně na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Odborně se zaměřuje na didaktiku, pedagogiku volného času a pedagogickou komunikaci. Ve svých výzkumech řeší problematiku úspěšnosti ve škole a ve volnočasových aktivitách.