Vytvoř si svého robota

 úterý, 7. květen 2013 00:00
Popularizační Workshopy
 

13:00–13:15

 

ÚVOD

 

13:15–14:45

 

Vytvoř si svého robota

 

14:45–15:15      .

 

PŘESTÁVKA

 

15:15 –16:45

 

Programování robota v LEGO® Mindstorms®

 

16:45 –17:00

 

ZÁVĚR

Vytvoř si svého robota

Oblast robotiky představuje propojení technických a programátorských kompetencí tvůrců robota. V rámci prezentace budou na edukačních robotických stavebnicích ukázány způsoby práce robota, jeho řídící, výkonné a komunikační prvky, ovládání pomocí programu, sestavování programu apod. Účastník si udělá dobrou představu o tom, jaké povahy jsou problémy, řešené při vývoji robota a při jeho nasazení.

Programování robota v LEGO® Mindstorms®

Druhá část semináře bude zaměřena na problematiku programování robota v LEGO® Mindstorms®. Účastníci se seznámí sprogramováním jednotlivých úkolů pro výsledného robota a vyzkouší si jeho zkonstruování. Součástí této části semináře bude zadání úkolů (popis činnosti robota):

  • robot jezdící „cik cak“;
  • robot jede a zastaví po naražení do překážky (+ modifikace – robot se zastaví před překážkou);
  • volitelné úkoly: dokonstruování a naprogramování střílejícího robota, robot jezdící okolo krabice.

Proč bych měl/a přijít:

  • zkonstruuji si jednoduchého pojízdného robota ze stavebnice LEGO Mindstorms,
  • vyzkouším si ovládání jeho pohybu a senzorů, komunikaci robota s počítačem,
  • seznámím se s prostředím aplikace pro vytváření programů ovládajících robota
  • vytvořím pro robota jednoduchý program a vyzkouším jeho odladění v různých situacích.

Lektoři:

doc. PaedDr. Jiří Vaníček, Ph.D.

 

Autor je vedoucím Katedry informatiky PF JU. Dlouhodobě se věnuje didaktice informatiky a počítačem podporované výuky matematiky. Je autorem učebnic informatiky pro 1. a 2. stupeň ZŠ. V posledních letech se zabývá zaváděním témat základů informatiky jako oboru do výuky technologií na školách, především algoritmizace a základů robotiky. Je ředitelem soutěže Bobřík informatiky.

Petr Hanus

 

Petr Hanus je studentem PF JU (obor Informační technologie ve vzdělávání – Katedra informatiky). V roce 2009 odmaturoval na SOŠ veterinární a zemědělské v Českých Budějovicích, konkrétně obor Výpočetní technika. Od roku 2010 studuje na Pedagogické fakultě JU. Momentálně zpracovává bakalářskou práci na téma Ovládání robotů LEGO® Mindstorms® pomocí aplikace Enchanting, která se zabývá programováním robotů LEGO® Mindstorms® s využitím alternativního software.