Podpora talentovaných žáků k účasti na BiO

 čtvrtek, 9. říjen 2014 00:00
Nezařazeno

Program:

14:30

Úvod, organizační informace, představení struktury semináře

14:45

Ukázka teoretického testu s autorským řešením a ukázka různých typů teoretických úloh – autorské řešení a způsob hodnocení

15:45

Praktická laboratorní úloha

16:45

Determinace rostlin a živočichů - poznávačka

17:15

Vstupní úkoly BiO, jak je řešit a jak se hodnotí

Účastníci semináře se mohou těšit na ukázky zajímavých úloh ze starších ročníků Biologické olympiády. Seznámí se s různými typy úloh, způsobem jejich řešení, rozvržení času a se způsobem hodnocení. Případní zájemci o účast v letošním 48. ročníku Biologické olympiády získají informace a zkušenosti, které se mohou hodit pro úspěšné řešení soutěžních úloh.

Konkrétně bude seminář zaměřen na přípravu žáků na účast v Biologické olympiádě.

Cílem akce je prohloubit zájem talentované mládeže o přírodovědná a technická témata, podpořit je v individuální práci, vést je k tvoření vlastních závěrů na základě odborných analýz a faktů a v konečném důsledku vytvořit skupinu zájemců o vědecko-výzkumnou práci (především z řad žáků a studentů všech stupňů vzdělávání), kteří mají zájem o vlastní badatelskou práci.

Lektorka:  RNDr. Hana Korčáková, CSc.                          

image009Po studiu Přírodovědecké fakulty UK v Praze, specializace rostlinná fyziologie, působila 5 let v ústavu Ekologie krajiny AV ČR v Českých Budějovicích, studium ekologie lesa. V současné době působí jako vedoucí přírodovědného oddělení DDM České Budějovice. Organizuje okresní a krajská kola Biologické olympiády, Středoškolské odborné činnosti a řadu přírodovědných aktivit pro děti a mládež. Je členkou pracovní skupiny pro tvorbu Biologické olympiády kat. C a D.

 

 

 

 

 

 

Lektor: Mgr. Jan Petr, Ph.D.

image007Působí jako odborný asistent na Katedře biologie PF JU. Jeho vědecko-výzkumné zaměření zahrnuje dvě oblasti, kterými jsou entomologie, ekologie a faunistika vodního hmyzu, zejména se zaměřením na vážky (Odonata), a teorie přírodovědného vzdělávání na předškolní a primární úrovni. Současně se zabývá didaktickými aplikacemi metod přímého studia přírody ve vyučování přírodopisu a biologie, jako jsou např. školní experimenty nebo pozorování spolu s využíváním principů badatelsky orientovaného vyučování.