Úvod, organizační informace, představení struktury semináře
14:45
Ukázka teoretického testu s autorským řešením a ukázka různých typů teoretických úloh – autorské řešení a způsob hodnocení
15:45
Praktická laboratorní úloha
16:45
Determinace rostlin a živočichů - poznávačka
17:15
Vstupní úkoly BiO, jak je řešit a jak se hodnotí
Účastníci semináře se mohou těšit na ukázky zajímavých úloh ze starších ročníků Biologické olympiády. Seznámí se s různými typy úloh, způsobem jejich řešení, rozvržení času a se způsobem hodnocení. Případní zájemci o účast v letošním 48. ročníku Biologické olympiády získají informace a zkušenosti, které se mohou hodit pro úspěšné řešení soutěžních úloh.
Konkrétně bude seminář zaměřen na přípravu žáků na účast v Biologické olympiádě.
Cílem akce je prohloubit zájem talentované mládeže o přírodovědná a technická témata, podpořit je v individuální práci, vést je k tvoření vlastních závěrů na základě odborných analýz a faktů a v konečném důsledku vytvořit skupinu zájemců o vědecko-výzkumnou práci (především z řad žáků a studentů všech stupňů vzdělávání), kteří mají zájem o vlastní badatelskou práci.
Lektorka: RNDr. Hana Korčáková, CSc.
Po studiu Přírodovědecké fakulty UK v Praze, specializace rostlinná fyziologie, působila 5 let v ústavu Ekologie krajiny AV ČR v Českých Budějovicích, studium ekologie lesa. V současné době působí jako vedoucí přírodovědného oddělení DDM České Budějovice. Organizuje okresní a krajská kola Biologické olympiády, Středoškolské odborné činnosti a řadu přírodovědných aktivit pro děti a mládež. Je členkou pracovní skupiny pro tvorbu Biologické olympiády kat. C a D.
Lektor: Mgr. Jan Petr, Ph.D.
Působí jako odborný asistent na Katedře biologie PF JU. Jeho vědecko-výzkumné zaměření zahrnuje dvě oblasti, kterými jsou entomologie, ekologie a faunistika vodního hmyzu, zejména se zaměřením na vážky (Odonata), a teorie přírodovědného vzdělávání na předškolní a primární úrovni. Současně se zabývá didaktickými aplikacemi metod přímého studia přírody ve vyučování přírodopisu a biologie, jako jsou např. školní experimenty nebo pozorování spolu s využíváním principů badatelsky orientovaného vyučování.