Práce s dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí
Práce s dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí (příklady dobré praxe – přípravné třídy a příklady volnočasových aktivit)
středa, 23. duben 201400:00
Popularizační Workshopy
Program:
13:00
-
14:30
Příklady dobré praxe v Salesiánském středisku mládeže − domě dětí a mládeže České Budějovice
14:30
-
15:00
Přestávka
15:00
-
16:30
Práce s dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí v přípravné třídě
16:30
-
17:00
Ukončení semináře, rozdání certifikátů, diskuse
Účastníci semináře se mohou těšit na praktické informace o: a) přístupech, uplatnitelných v komunikaci a práci s romskými dětmi a mládeží, b) komunikaci s dětmi a rodiči ze sociálně znevýhodněného prostředí, o roli učitele a asistenta pedagoga o organizaci práce dětí a činnosti v tzv. přípravné třídě.
I. Salesiánské středisko mládeže − dům dětí a mládeže České Budějovice Přednášející představí přístupy, uplatnitelné v komunikaci a práci s romskými dětmi a mládeží, a rozebere příklady konkrétních aktivit, které lze s romskými (i s dalšími dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí) realizovat v praxi volnočasové a sociální pedagogiky. Zažijete kontakt s praxí a naučíte se postupy, které v terénu používají volnočasoví pedagogové Salesiánského střediska pro děti a mládež.
Lektorka:
Mgr. Lenka Kolářová
Jmenuji se Lenka Kolářová a vystudovala jsem magisterský obor Pedagogiky volného času – Vychovatelství na Teologické fakultě Jihočeské univerzity. V prvním ročníku vysoké školy jsem nastoupila jako dobrovolník do Salesiánského střediska mládeže – domu dětí a mládeže České Budějovice, kde jsem takto působila 3 roky. Poté jsem zde dostala pracovní nabídku na pozici pedagoga volného času, kterou vykonávám doposud. V současné době jsem ve Středisku již 9. rok a kromě přímé práce s dětmi se věnuji vedení týmu zaměstnanců, kteří pracují s neorganizovanými dětmi a mládeží. V přímé práci se specializuji na program doučování a práci s předškolními dětmi.
II. Práce s dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí v přípravné třídě Přednášející představí systém práce s dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí, popíše problémy, které v dané oblasti generují sociální, kulturní a vývojová specifika těchto dětí, popíše činnosti, které práci s dětmi naplňují, uvede příklady dobré praxe. Posluchač porozumí tomu, jaká specifika obsahuje pedagogická práce s dětmi z kulturně a sociálně odlišného prostředí, naučí se snímat potřeby těchto dětí a bude moci diskutovat vzdělávací problémy těchto dětí, nahlédne také jejich možná řešení.
Lektor:
Mgr. Vladimír Čunát
Ředitel Základní školy a Mateřské školy J. Š. Baara, Jírovcova 9/a, České Budějovice od roku 2004, předtím jako učitel a zástupce ředitele na stejné škole.
Vzdělání Pedagogická fakulta České Budějovice, obor učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů, aprobace český jazyk a hudební výchova (1983–1988).