Simulátor - cestovní ruch

Simulátor je pomůckou pro středoškolské a vysokoškolské studenty, jež se zabývají problematikou cestovního ruchu. Znalost spotřebitele, jeho práv a povinností, by měla být zásadním principem pro výchovu mladých manažerů, a to nejen v cestovním ruchu.

Model proto jasnou a zábavnou formou odhaluje hlavní přístupy k problematice reklamací v cestovním ruchu, nejen v pozitivním, ale i negativním smyslu. Proto jsou v aplikaci zdůrazněny hlavní omyly při komunikaci s nespokojeným zákazníkem. Základním prostředím, ve kterém student pracuje, je cestovní kancelář. Virtuálně usedá na místo zaměstnance a řeší s nespokojeným zákazníkem jeho problém. Interakce se tedy po celou dobu zúčastňují tyto dvě hlavní postavy. Zaměstnanec je tvůrcem příběhu, student tedy zprostředkovaně tvůrcem řešení. Vybírá z několika tvrzení, kdy je vždy jen jedno zcela správné, u dalších dvou záleží na konkrétním vývoji situace. Mohou proto také vést k požadovanému výsledku, i když podstatně obtížněji. V tomto případě jsou do řešení zahrnuty i emoce zákazníka, které pomáhají odlišit korektní postup od problémů neetického jednání a nevhodné psychologické stimulace v nákupním chování. V závislosti na zvoleném řešení jsou pro zaměstnance/studenta vyvozeny konkrétní dopady, stejně jako v reálném životě. Výhodou je možnost simulovanou situaci kdykoli zopakovat a vyřešit daný problém v souladu s platnou legislativou.